En blogg om grubbel, önskningar, fantasier, minnen och livets stora och små frågor.

måndag 12 november 2012

Lille Skutt vs Vuxenpoäng

I mitt tjejgäng har vi myntat uttrycket "Lille Skutt". Man kan säga att Lille Skutt är lite motsats till vuxenpoäng då det ofta relaterar till det något enkla, lite smaklösa och fega alternativet. En pizza med bara ost och tomat är Lille Skutt exempelvis eller vaniljglass.

Det är allmänt känt bland mina vänner att jag ofta dras till Lille Skutt-val. När mina vänner vill äta en liten mörk chokladpralin, som i min mun upplevs som besk och torr, vill jag ha mjölkchoklad som smälter sött på tungan. Nyligen var jag i Danmark och köpte chokladpålägg, man kunde välja mellan mörk och ljus choklad och jag tog självklart den ljusa. Här är några andra av mina Lille Skutt-favoriter:

- Cloettas sockerbitar
- Sky från grillad kyckling
- Kokt korv, utan ketchup och senap
- Vit choklad
- Lussebullar med pärlsocker istället för russin
- Ljust fluffigt bröd
- Kaffe med mjölk och socker
- Extra mjuk tandborste
- Lättsaltade chips.
- Mild thaimat

 Man kan ju undra varför jag ofta dras till Lille Skutt-val, kanske har min smaklökar hämmats i sin utveckling och därför gillar jag samma saker som en sexåring? Eller kan man se det som att jag har barnasinnet kvar?

PS Jag gillar pizzor med gorgonzola, svamp, kött och sås på, och glass från de flesta frukter och bär. Men vid romrussin går min gräns, vilket påfund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar